Tuesday, May 4, 2010

muUudynyer aku

bola mataku asyik berputar dengan ligatnya keknan,kekiri,keats dan kebwh tidak tentu arah...jiwaku berserabut...kini aku mengelamun sendirian lagi sambil mulutku berkumat kamit ingin mengalunka sepotong ayat tetapi peti suaraku tidak berbunyi........hanya berbisik didalam hati....lamunanku membawa diriku kedunia lain terbang jauh kelangit biru.....sungguh indahku rasakan ketika itu,ku terbang kelangit biru mengapai-gapai awan yang membeku.........sungguh indah.................lamunanku terhenti bila terdengar bunyi deringan telefon memecah suasana yang indah......kring,kring,kring.................dia bunyi lagi........kringggggggggggg....semakin menganas.....dengan langkah yang sememangnye malas aku melangkah.........ku angkat ganggang lalu ku letak di telinga........HELLO............................

suasana yang xseberapa tenang ari ini membuatkan aku xseberapa selesa........ku pusing kerusi mengadap ke tingkap kaca untuk menhayati suasana itu agar jiwaku tenang sedikit bila melihat pohon-pohon yang melambai-lambai ringan kearahku,melihat bangunan mencakar langit, melihat orang terkedek2 berjalan sambil berpegangan tangan seperti pasangan bahagia, melihat roda2 berputar untuk meneruskan perjalananya...................ku menggelamun sendirian lagi........

tika itu aku dibuai perasaanku sendiri,aku tersenyum sendirian, tika ini siapa ingin menemaniku...........?aku tersenyum sendirian mengingati diriku pada kenangan-kenangan silamku sebelum mula melangkah kealam pekerjaan..........alangkah indahnya tika itu..........tidak perlu bersusah payah, makan minum sudah terhidang.........tidak perlu memikirkan bil2 yang tertunggak, apa yang perlu dibayar, hutang,perbelanjaan bulanan............selalu mendengar ungkapan sayang dan kata-kata manis yang sememangnya dituju khas untukku. semuanya berlalu secepat kilat....alangkah bahagia...............

No comments: