Thursday, May 13, 2010

aku ingin berpuisi

aku sedang berbicara mengenai persahabatn.
persahabatan keperluan jiwa yang akan di penuhi.
datang dari hati, ditaburi dengan sinaran matahari, secubit kasih.
dituai dengan rasa penuh kasih.
disaat kesunyian, sahabatdatang menghampiri mencurah segala bakti.....

bagaikan pentas yang membuat persembahan yang gah.
tidak mengenal musim...
tik tok waktu menghidupkan waktu
bagi mengisi kekurangan dan kekosongan
keindahan pagi sang mentari menemui fajar dalam kehidupan..........
berkongsi suka duka.................ahhh manisnya persahabatan
yang disirami embun pagi.

-------------------------------------------

menegurmu........lantas memelukmu
dengan erat...........
menyatakan hasrat hatiku
padamu.

pandanganmu memberi semangat padaku
aku merinduimu,mencintaimu dan mengasihimu.......
seperti kau mengasihi diriku........
oh ibuku.......

ibuku, keluargaku.........
berjuta2 dana........telah kau habiskan untukku......
untuk mencorak masa depan,
yang cerah.......untuk anakmu........
dengan harapan anakmu akan berjaya...........pasti.........

anakmu sangat beruntung...........
adanya ibu dan keluarga yang sgt bermurah hati.........
sudi membesarkan anakmu tanpa
mempedulikan carcian dan hinaan.......

aku berpuisi lagi..............

kentalnya jiwamu.........
ku tabik springgg padamu ibuku......

tuhan akan sentiasa berada disisimu....
yang akan menjaga dan melindungi,
saat anakmu berajauhan darimu oh ibu........

semua jasa dan pengorbanan mu ibu,
insyaALLAH akan ku balas,
sepertimana kau,
menjaga dan membesarkan aku..........

aku sayang ibu(mek) aku.............
wanita terbaik dalam hidupku..................

2 comments:

kasihibu said...

salam ziarah
ibu adalah tetap insan yang pertama dalam hidup kitakan..
tanpa ibu siapalah kita.

honey said...

salam...
ibu adalah insn pertama tatkala kita membuka mata menatap dunia...terima kasih ibu...
sayangilah ibu2 kalian semua