Thursday, May 13, 2010

bkn kisah aku

dulu aku ada kawan...kawan2 ku semuanya baik2 belaka termasuklah aku...selalu takecare aku, aku rasa gembira seseangat,ade jugaklah mase xgembira...xlogiklah hidup selalu gembira maklumlah aaku selalu jga hati kakak2ku.....aku takut nk kawan dengan orng lain,bkn apa tkt akak2ku marah...aku je yang perasan lebih...padahal diaorang xkesah pon......

hobiku baca novel...aku taksub sangat dengan novel2ku hinggakan terbawa2 kealam nyata...terikut2 dengan jalan ceritanya.........impianku,cita2ku...malah perjalanan hidupku ku samakan dengan novel2ku...........cam tu sekali hidupku..........aku selalu berangan2, terlalu inginkan kesempurnaan didalam hidupku namun aku tidak sedar akan ketidakupayaan diriku.......adakah aku mampu???jangan harapkan kesempurnaan sangat dalam kehidupan kita.............

pilihan hidup yang perfect, cantik,hencem,kaya no poket2 kosong, berkereta mewah,berkarisma,ade harta bertimbun2,bijak tahap doktor falsafah......klu korang2 xtergolong dalam senarai tu jgn harap aku akan kwn dan pandang korang...........setakat kerja kerani mana mewah nak makan pon xcukup, setakat belajar PMR dan SPM aku xpandang r.....korang xsetaraf dengan aku.......aku kan student lulusan university..........setakat korang tu jadi kuli aku je.........


tuturkata aku memang kasar, klu aku bercakap, aku akan bangga2kan diri aku...biar orng nampak aku ni terpelajar...aku memang poyo tahap gaban r....lantak aku r tu perangai aku.sebelum korang nk nasihat aku korang nasihat diri korang dulu.........setakat korang nak nasihat akuu...bek xpayah......klu pakar kaunseling, doktor falsafah dan yang telah diiktirafkan baru r aku akan terima nasihat...........hidup aku memang cerewet..........

sekarang aku xde r ramai sgt kawan, sorang dua je kawan aku.............bagi aku xyah ade kawan ramai2 buat apa.....menyusahkan aku.......ade kawan ramai2 nk bodek aku,nk kikis duit aku........padahal aku ni bknnyer berduit sagt.......

aku selalu bercakap ikut perasaan aku....aku tak pernah jaga perasaan sekeliling aku....sakitkan hati kawan2ku...........eh lantak r......itu stail aku, peduli hapa aku...........

sekarang ni....aku ade kawan tapi entah kemana semuanya.................

aku nak kerja tp terlalu memilih kerja............klu boleh xnak jd kerani cabuk gaji murah sgt.....xidup aku nati..........jadi pengarah ok kot.........tuggu aku dpt diploma nati lah.........

belum dpt keje lagi aku dh rancang nak idup cam ner........klu buleh nk terus mewah xnak miskin2 nih........klu keje nati aku nk dptkan umah, ade kete, orng gaji, poket tebal2,makan sedap2 waaa bestnyeee................tp panggilan interview pon xdpt lagi.....................

terima kasih.....xpernah terkeluar dr mulut aku.........buat apa..........

1 comment:

makissa said...

so.. ade aku kesah?