Wednesday, January 27, 2010

Question n answers?


sejak akhir2 ni, banyak benda terlintas didalam kotak minda/fikiran aku...selalu mundar mandir...aku jadi xkeruan...nape lah???

aku terpikir ttg diriku sebagai OKU terlampau ni.....salahkah klu setiap insan yang di cipta oleh yang Maha Pencipta dan Maha Mengetahui segalanya menghidupkan insan OKU di bumiNYA???
Tatkala roh ditiupkan kedalam jasad maka lahirlah insan OKU di muka bumi ini..myB insan OKU adalah insan yang telah di pilih oleh Maha Pencipta untuk mentadbir bumi yang indah ini serta menguji kekuatan insan yang bergelar OKU ni...

terlintas difikiran aku kekadang.....klulah aku dilahirkan sebagai insan normal, cam ner lah agaknyer sifat dan dosa yang bakal akan aku lakukan...sbb sayangkan aku, maka lahirlah insan OKU ni di bumi yang serba indah dan serba ada........

layanan yang diterima tidak ADIL dan selalu dibeza2kan....layanan yang tidak seberapa elok akan diberikan kepada orng cam aku nih...first aku lah....kenapa?butakah hati mereka?butakah mata mereka?tidak terasa bersalah ke buat OKU cam ni?xde sifat berperikemanusiaan langsung sebagai manusia......

nak ditangisi nasib hidup sebagai OKU ni, xde guna n xde faedah....buat tambah dosa adelah dengan tidak bersyukur diatas anugerahNYA...mempertikaikan kejadian makluk tuhan...ishhh xbaik tu.....

insan yang normal tu sempurnakah??sempurna dari mana? fizikal?hati?jantung?n dot...dot...mls nk karang fuh...lenguh tgn....try bg thu aku insan yang normal tu sempurna ke????

nti2 r continue......

No comments: