Sunday, January 24, 2010

mereka tersenyum...

aku heran sesangat sangat2...entah kenapa aku boleh terpikir cam nih....pelik pow ade gak....apalah yang membuatkan mereka tersenyum melihat gelagat OKU cam aku n seangkatan dengan aku nih.....kelakar ke?aneh?ajaib?bangga?tak terduga?heran? tapi aku xheran pow dengan gelagat korang 2...huh!!!

yang aku herannyer...nape lah diaorng pandang OKU ni macam pandang alien or makluk asing dari planet mane2 enth....pandangan cam muka sengal2 jer sambil berbisik2 eeiiy menyampah aku...kekadang aku cuba untuk berpikir secara positif, myB diaorng pelik kot maklumlah keadaan fizikal yang xsame cam diaorng...n perbuatan pow xsesempurna cam diaorng.........jln pow lintang pukang....enth macam2 bermain dipikiran aku........untuk cover perasaan malu nih...aku buat2 lh poyo sikit...jln pow dh xpandang kiri kanan dh....malu punyer pasal....tp aku buat xthu jer...sampai bile nk teruskan hidup cam nih....hidup harus diteruskan juge....orng normal tetap normal jugak...walaupow ade segelintir mereka yang berjiwa kebajikan.....hanye OKU sejak lahir je yang memahami perasaan hidup OKU nih........sebb mereka nih xpernah rase hidup sebagai orng normal walaupow sesaat....

3 comments:

makissa said...

pe kes? ko ciplak ayt2 aku...
1-alien n makhluk asing
2-rase hidup normal wlopon sesaat

ko perli aku eh? jln lintang pukang. xpe2... siap ko blik kang.

honey said...

eh...same ker?xperasan lak aku...terase eh??sovi2

Lily Abdullah said...

Sape neh? Kak kenal ko eh? Moh kitw kenal-kenalan sekali lagi kat alam maya.

Hai Honey. Ini kak Lily.

Kakak sangat2 memahami apa yang kamu rasa. Sebab akak oku juga

Okey dear! Datang aaa.baca tulisan akak yang kadang berapi,kadang berais tu haha!