Sunday, April 11, 2010

perjalanan hidupku part i

imbas kembali kisahku dulu2.......................

2004 is freedom tahunkebebasan aku...bulan 11 ...impian aku semasa di form4 suatu masa dulu...impian aku untuk bersama-sama dengan insan sepertiku...bagiku amat sukar untukku bergaul dengan insan yang tidak sepertiku. memang tidak dinafikan bergaul dengan insan normal tidaklah seteruk mana sebab aku juga mempunyai sahabat tidak seperti ku...kalau diikutkan, tahun 2003 aku telah pon mencari kebebasan aku jauh dari negeriku, tapi apakan daya.......rezeki tidak memihak padaku so...2004 adalah kenangan indah bagiku kerana berpeluang keluar dari negeriku yang serba kemunduran. tapi hakikatnya aku sayang negeriku...NEGERIKU TEMPAT LAHIRKU...

first day menjejaki kaki ke **** aku seperti ayam masuk kg...hahaaha...seingat aku masa tu aku pakai baju kebaya warna hijau, memang cun r aku mase tu (ayat poyo) aku sampai pon dh mlm disebabkan kelewatan transport. jam 230 pagi aku sampai. aku menuju kebilik yang telah tersediakan untuk aku...aku melangkah masuk kebilik dan telah mengejutkan seorang teman yang sedang leka tidur untuk meyediakan semua keperluan untuk aku pada malam itu....yang lebih terharunya aku, dia hadiahkan aku sekeping kek perisa pandan kepadaku...malam tu xlena tidurku memikirkan apa akan terjadi keesokkan hari.......pendekkan cerita------------------

jauh perjalanan...jauh lagi ku lemparkan perasaan sakit kakiku akibat melecit...sehari suntuk ku gunakan kakiku tanpa sebarang alas untuk berjalan, hanya sebelah sahaja alasku gunakan untuk meneruskan perjalananku. bukan aku tidak mampu untuk membelikan alas untuk kakiku tapi kakiku tidak seperti kaki insan yang lain. ku teruskan perjalananku.

time for breakfast, lunch or dinner mata terkebil2 memandang kearah aku...pelik sangat ku rasakan waktu tu...apanyer tidak, kejap aku rendah kejap aku tingggi....ajaibkan....?????

kedatangan 2005 kini menjelma........................

aku sudah membiasakan diri aku berada ditempat orang...kat sini aku nak bagi thu, aku ada ramai kawan diantaranya dari pahang, sarawak, sabah, perak, melaka dan lain2 negeri selain dari negeri aku. aku juga mempunyai seorang guru yang sangat baik, boleh dibawa berunding r kekadang tu....bagi aku...bagi orang lain aku xpasti r cam ne lak sebab cite ni kisah aku so aku bagi thu r ttg hati aku...........jgn mare.......pendekkan citer lg...........

prestasi dlm kelas, aku memng baik........walaupon tidak pernah dapat tempat pertama tapi aku berpuashati dapat tempat keempat daripada seluruhan...boleh dikatkan amat berbangga juga lah.....

dalam tahun ni jugak, aku mula berjinak2 dengan perasaan berbunga2 terhadap seorang jejaka ni....rupanyer hencem, sedap mata memandang, berkaca mata, ala2 pendiam tapi mesra huummm...yummm....versi gatal...

tahun ni jugak lah aku menerima hadiah yang amat bermakna dalam hidupku...bermakna untuk masa depanku.....dh lama aku idam2kan didalam hidupku....terima kasih YA ALLAH aku bersyukur diatas nikmat dan kuniaanNYA kepada ku........kisah nya bermula begini.....pagi tu aku telah diarahkan untuk menyelesaikan kerja kursus untuk kelasku....setiap ahli kumpulan mempunyai ahli seramai 4-5 orang ahli...dlm jam nak ke tengahhari tu, badan aku penat sangat ulang alik mencari maklumat yang diperlukan oleh guruku...badanku lemah sangat......aku perlukan menuju ke satu tempat lagi untuk menamatkan/menyelesaikan kerja kursusku...hanya SATU........tapi aku amat penat...aku pasrah time tu...kakiku pon dh xlarat lagi untuk membawa tubuh genitku ini...aku pastkan kerja tu kepada kwnku.......tp kwnku menolak.....dipaksa2 jugak aku mengikutinya.....semua ini memang telah tertulis didalam diari/buku perjalanan hidupku oleh yang MAHA ESA TUHANKU............


1 comment:

honey said...

ari ni aku terjumpe dgn sikaca mata....sedey rasenyer........(16.4.2010)di MSN...time lunch...