Thursday, October 14, 2010

boleh dikatakan KAWAN ker

Adakah seseorng itu dianggap kwn yng baik atau tidak? terpulang kepada pandangan dan cara korang menjalinkan hubungan dengan kawan2 korang.................


Berkongsi senang, suka dan duka bersama kawan………?

Berkongsi bila sudah mengalami kesusahan…………….?

Berkongsi bila dah senang……………………………….?

Setiap manusia mempunyai tafsiran berlainan tentang KAWAN………ade sesetengah kawan hanya boleh dicari bila sudah jatuh ditimpa tangga dengan erti kata lain, bila dah susah sibuk2 cari kawan……..bila dah senang batang hidung pun xnampak…………ade sesetengah cam tu…………….

Ade juga kawan yang baik, bila senang baru cari kawan untuk berkongsi kesenangan bersama, suka, berseronok bersama…………..tapi bila dah susah xnak cari kawan dengan alasan xnak menyusahkan kawan……..itu boleh dikatakan KAWAN ker?

Kawan? Bila senang dan susah seharusnya dikongsi bersama2………1/10 sahaja kawan yang sudi bersama bila waktu susah dan senang…….menangis dan ketawa bersama2…

Mengambil kesempatan terhadap kawan adalah lumrah sekarang………berkawan mesti berSEBAB……………

Kalau mempunyai kawan yang tahu menindas kawan baik xde kawan dari ade tapi kalau xde kawan hidup jadi xBEST………daripada xda kawan baik cari kawan………mencari kawan harus tahu menilai kawan………barulah hidup INDAH namanya………..

No comments: