Monday, November 16, 2009

benggangg

malam makin sayup.....deretan bas full kini, satu- satu pergi membawa diri....aku keseorang menyepi dan menyendiri tidak tahu apa-apa tambahan mengenai keselamatan diri...aku memberanikan diri mengharungi cabaran liku didalam hidupku kini...terkumang-kamit mulutku membaca ayat suci Al_Quran untuk pelindung diri.........
peluh mulai menitik di pipi.....panas..........aku memberanikan diri menegur seorang lelaki india...sempat g berkenalan "i ramesh"....tujuan untuk bertanyakan destinasi dan hala tujunya adakah sama denganku.......Alhamdulillah sama.............dekat sejam menunggu.....bayangan bas express ******** pun muncul akhirnya.........

aku melangkah dengan berhati-hati untuk memasuki perut bas.........aik?tempat ku diambil orang....gerammnya.....ku bagitahu bahawa itu adalah tempatku.....dengan muka selamba dia suh aku duk tempat lain....hampeh punya manusia.....dia ingat suka2 aku jer nak duduk kat mane2 jer...aku beli tempat tu tau....geramnyer.....myB dia tgk aku ni lemah kot.......suka2 dia jer nak suh tukar2 tempat bengangg r aku.............xpuashati betul r aku........klu bangsa len aku xkisah r....tapi ni satu bangsa dengan aku....boleh buat aku cam ni ni....dia ingat dia tu saper?

No comments: